Latvijā reģistrētās komercbankas un ārvalstu kredītiestāžu meitasuzņēmumi aizvien aktīvāk izjūt konkurenci no nebanku kredītu devējiem. Ja vēl pirms 5 gadiem īstermiņa kredītus internetā ņēma cilvēki, kas bankā nevarēja aizņemties, šodien situācija ir mainījusies. Patlaban pat Latvijas lielākā komercbanka – Swedbank reklamē savus patēriņa kreditēšanas pakalpojumus internetā, tv un radio. Reaģējot uz izmaiņām likumdošanā arī daudzi nebanku aizdevēji turpina sevi reklamēt vienlaikus izstrādājot aizvien jaunus pakalpojumus no kuriem šķiet populārākais ir kredītlimits. Protams, arī sms kredīti joprojām ir populāri, taču ierobežojumi gada procentu likmei un soda naudas apmēram mudina samazina peļņas maržu. Kredītlimits, kas savā būtībā ir kas līdzīgs kredītkartei nodrošina, ka klients, kas aizņemas laika gaitā kļūst par pastāvīgu klientu, jo kredītlimitu izmanto regulāri un nemeklē citu aizdevēju piedāvājumus.
Starptautiskā pieredze liecina, ka tuvāko 20 gadu laikā kredītiestāžu popularitāte samazināsies aizvien vairāk un mazo kredītu devēji kļūs aizvien populārāki. Vienīgais sektors, kurā mazajiem kreditoriem nav nekādas cerības, ir uzņēmumu finansēšana, sevišķi lielos projektos. Mikro kreditoru kapitāla apmērs nav pietiekams, lai nodrošinātu lielu infrastruktūras projektu attīstību vai pat komerctransporta parka būtisku paplašināšanu. Atsevišķos segmentos – auto līzings, nelieli aizdevumi, pamatojoties uz POS termināļa atskaitēm ir pieejami, taču to apjoms ir nebūtisks.